Hitna medicinska služba

O nama   |   03.02.2015.

HITNA MEDICINSKA SLUŽBA

Zbrinjava stanja koja neposredno ugrožavaju ljudski život i teško narušavaju zdravlje

SVE ŠTO TREBATE ZNATI O HITNOJ MEDICINSKOJ SLUŽBE

KADA POZVATI HITNU MEDICINSKU SLUŽBU

Primjeri:

  • naglo nastale poteškoće u disanju
  • gušenje stranim tijelom
  • zastoj rada srca i disanja
  • gubitak svijesti
  • iznenadna bol u prsnom košu
  • iznenadno ubrzanje, usporenje rada srca ili nepravilni otkucaji srca
  • grčevi ( konvulzije )
  • otežan govor, slabost ili oduzetost dijela tijela, iskrivljenost lica
  • ozljede nastale u prometnim nesrećama i ostale iznenadno nastale ozljede ( padovi s visine / životinjski ugrizi / ubodi / prostrijeli … )
  • neuobičajeno krvarenje na bilo koji od prirodnih otvora tijela
  • opekline
  • udar električne struje ili groma
  • pothlađivanje, toplinski udar
  • utapanje
  • otrovanje lijekovima / narkoticima / kemikalijama
  • jaka alergijska reakcija
  • iznenadna i neuobičajena bol ( jaka glavobolja, jaka bol u prsima / trbuhu / leđima )
  • iznenadne promjene ponašanja koje dovode u opasnost bolesnika ili okolinu ( pokušaj samoubojstva / ubojstva … )

ZAPAMTITE! Svaki nepotreban ili lažan poziv zauzima telefonsku liniju i onemogućava da pomoć hitne medicinske službe dobiju oni čiji je život ugrožen

ŠTO ĆE VAS PITATI MEDICINSKI DISPEČER?

Ako ste dobili drugog operatera odgovorite na tražena pitanja i zatražite da vas prespoji hitnoj medicinskoj službi, gdje će vas pitati:

  1. Gdje je potrebna pomoć hitne medicinske službe?
  2. Što se dogodilo?
  3. Telefonski broj s kojeg pozivate?
  4. Kome je potrebna pomoć / koliko osoba treba medicinsku pomoć?
  5. Je li osoba pri svijesti? Diše li osoba?
  6. Ime i prezime osobe za koju zovete?
  7. Vaše ime i prezime?

ZAPAMTITE! Pitanja koja vam postavlja medicinski dispečer neophodna su kako biste brzo dobili pomoć kada vam je potrebna

KAKO RAZGOVARATI S MEDICINSKI DISPEČEROM

  • Mirno i razgovijetno NE prekidati telefonski poziv dok vam se to ne kaže
  • Precizno opišite gdje se nalazi osoba koja treba pomoć, tko je ozlijeđen ili bolestan i razlog zbog kojeg zovete. Medicinski dispečer mora znati u kakvom je stanju osoba za koju zovete, te je li joj već pružena kakova pomoć
  • Podatke o mjestu na kojem se žrtva nalazi, pobliže objasnite navodeći značajnije orijentire u blizini ( velika prometna raskrižja, mostovi, poznate građevine i sl.
  • Ostavite svoje ime i prezime, adresu i broj telefona Može bito potrebno da vas medicinski dispečer treba ponovo nazvati.
  • Pažljivo slušajte sve upute medicinskog dispečera Medicinski dispečer će vam dati upute što da radite do dolaska tima hitne medicinske službe. Postupite na točno opisan način. Ukoliko nešto niste razumjeli, tražite da vam se ponovi!
  • Ostanite s pacijentom do dolaska tima hitne medicinske službe

ZAPAMTITE! Ogovarajući na pitanja medicinskog dispečera pomažete mu da on pomogne vama

ZAŠTO JE OVO VAŽNO ZNATI

  1. Jako je važno da hitnu medicinsku službu zovete samo za hitna medicinska stanja!
  2. Smiren i razgovijetan govor preduvjet je brzog zaprimanja poziva Medicinski dispečer mora dobiti osnovne podatke na temelju kojih može pravodobno i brzo uputiti tim hitne medicinske službe. Što ih prije dobije to će i tim prije biti upućen.
  3. Tona adresa / mjesto događaja je jedini način da pomoć stigne tamo gdje se nalazi osoba kojoj je pomoć potrebna.
  4. Kratak i što točniji opis razloga pozivanja osigurava da pomoć bude upućena brzo, ali i da pozivatelj dobije valjane upute kako pomoći do dolaska tima jitne medicinske službe. Na vaš poziv javlja se medicinski dispečer koji je obučen za zaprimanje hitnih medicinski poziva i davanje telefonskih uputa za pružanje prve pomoći do dolaska tima hitne medicinske službe.

 

KORISNI SAVJET

U slučaju da vam život nije u opasnosti ( npr. manje posjekotine, prehlada, kronična bol koja se ne mijenja, prijelom prstiju, uzrujanost ) tada će vam medicinsku skrb pružiti vaš izabrani liječnik opće / obiteljske medicine ili liječnici u Centru za opću medicinu ( COM ).

Kućne posjete ne obavlja hitna medicinska služba. One su u djelokrugu rada vašeg liječnika opće / obiteljske medicine koji samostalno odlučuje o njihovoj potrebi te ih u suradnji s vama i odgovara.

Dok čekate na dolazak tima hitne medicinske službe:

  • Nastojite ostati smireni, umirujte pacijenta
  • Utoplite pacijenta i održavajte ga budnim
  • Nemojte pacijentu davati ništa za jesti ili piti
  • Ne pomičite pacijenta koji je doživio prometnu nesreću, pao s velike visine ili je bez svijesti osim aku mu prijete neposredne opasnosti ( požar, eksplozija, utapanje … )
  • Započnite pružati mjere prve pomoći ako ste u mogućnosti

Kako možete pomoći timu hitne medicinske službe da vas što prije pronađe?

  • Osvijetlite ulazna vrata i kućni broj
  • Ako ste u mogućnosti: pošaljite nekog da dočeka tim, oslobodite prolaz do pacijenta ( odmaknite namještaj, cvijeće, parkirane automobile…)
  • Zatvorite kućne ljubimce
  • Pripremite medicinsku dokumentaciju




Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.